رپورتاژ

چه ویتامین هایی برای زیبایی و سلامتی پوست مفید هستند؟

چه ویتامین هایی برای زیبایی و سلامتی پوست مفید هستند؟

مراقبت از پوست شما باید بخشی اساسی از برنامه ی روزانه را شامل شود چون پوست بزرگترین عضو بدن است.

اولین توصیه ای که بیشتر متخصصان برای حفظ سلامتی پوست دارند محدودیت زمان قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر نور خورشید (UV) و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید استفاده از ضد آفتاب است.

اطمینان از دریافت ویتامین های کافی می تواند پوست شما را سالم و جوان نگه دارد. ویتامین ها می توانند باعث کاهش لکه های تیره پوستی، سرخی، چین و چروک و خشکی بیش از حد پوست شوند.

در ادامه به بررسی ویتامین های مفید و مناسب برای زیبایی و سلامتی پوست می پردازیم.

ویتامین  A

با افزایش سن، پوست شما شروع به چروک شدن می کند. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در معرض آفتاب باعث می شود چین و چروک پوست بیشتر شود.

با این حال ویتامین A می تواند به مبارزه با چین و چروک و سفت شدن پوست کمک کند. برای درمان پوست خود سعی کنید شب قبل از خواب از کرم رتینوئید استفاده کنید.

غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، کاهو و هویج نیز سرشار از ویتامین A هستند و به جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

ویتامین  B3

برخی از افراد از گرگرفتگی یا سرخ شدن شدید رنج می برند. این وضعیت در واقع بسیار شایع است و با افزایش سن می تواند وخیم تر شود.

برای کاهش اثرات گرگرفتگی سعی کنید سطح ویتامین های گروه B یا به طور خاص تر ویتامین B3 بدن خود را با استفاده از لوسیون یا کرم های تقویت شده توسط این ویتامین افزایش دهید.

ویتامین  C

ویتامین C در اپیدرم (لایه بیرونی پوست) و همچنین درم (لایه داخلی پوست) در مقادیر زیادی یافت می شود. خواص آنتی اکسیدانی و نقش آن در تولید کلاژن به سلامت پوست شما کمک می کند به همین دلیل ویتامین C یکی از عناصر اصلی است که در بسیاری از محصولات ضد پیری پوست یافت می شود.

مصرف ویتامین C به صورت خوراکی می تواند اثر ضد آفتاب هایی را که برای محافظت پوست در برابر اشعه UV نور خورشید بر روی پوست شما اعمال می شود، تقویت کند. ویتامین C این کار را با کاهش آسیب سلولی و کمک به روند بهبودی زخم های بدن انجام می دهد.

ویتامین C همچنین به دلیل نقش حیاتی که در سنتز کلاژن طبیعی بدن دارد، می تواند علائم پیری را از بین ببرد، به بهبودی پوست آسیب دیده کمک می کند و در برخی موارد باعث کاهش چین و چروک می شود. همچنین مصرف کافی ویتامین C می تواند به ترمیم و جلوگیری از خشکی پوست کمک کند.

بسیاری از کرم های پوستی حاوی ویتامین C هستند اما می توانید با خوردن میوه های بیشتری مانند پرتقال، گریپ فروت، تمشک و طالبی ویتامین C بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ویتامین  D

ویتامین D اغلب در مواقعی که نور خورشید توسط پوست شما جذب می شود ساخته می شود. وقتی این اتفاق می افتد کلسترول به ویتامین D تبدیل می شود سپس ویتامین D توسط کبد و کلیه ها گرفته شده و به بدن کمک می کند تا به سلول های سالم برسد این شامل پوست هم می شود.

منبع:مشرق نیوز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا