رپورتاژ

فروش فن والریت آزمایشگاهی، شرح کاربردها و نحوه اثر آن

فن والریت (Fenvalerate) نوعی سم آلی مایع است که بصورت گسترده در کشاورزی برای دفع حشرات و کنه ها استفاده میگردد. این ماده میتواند تاثیرات مضری بر محیط زیست بگذارد. با توجه به کیفیت بالای مواد شیمیایی سیگما می توان از فن والریت تولیدی این شرکت جهت کارهای آزمایشگاهی استفاده نمود. در مرکز فروش مواد شیمیایی تهران می توانید به مواد شیمیایی این برند از جمله فن والریت دسترسی داشته باشید.

مشخصات فن والریت

فن والریت یک ماده شیمیایی مایع است که دارای رنگی زرد و شفاف می باشد. این ماده کمی چسبناک است و عمدتا برای تولید حشره کش ها استفاده می گردد.

از لحاظ شیمیایی فن والریت نوعی استر کربوکسیلیک (carboxylic ester) می باشد. Fenvalerate دارای چهار ایزومر نوری مختلف است که هر کدام از آنها فعالیت‌های حشره‌کشی متفاوتی دارند.

حالت ظاهری.
حالت ظاهری.

 

فرم  2-S alpha (SS) این ماده بالاترین قدرت حشره کشی را از خود نشان می دهد. تخمین زده می گردد که حدودا 23 درصد از محلول فن والریت حاوی فرم SS است.

فن والریت جزء مواد شیمیایی آلی یا ارگانیک محسوب میگردد و یکی از استرهای پیرتروئیدها است. پیرتروئیدها جزء مواد سمی هستند که با مختل کردن سیستم عصبی حشرات موجب فلج شدن آنها می گردند.

آزمایشات نشان می دهند این ماده می تواند از طریق پوست انسان نیز جذب گردد و وارد جریان خون گردد. بنابراین باید نکات ایمنی در هنگام کار با آن بصورت جدی مد نظر قرار گیرد. فن والریت می تواند موجب تحریک پوست، چشم و دستگاه تنفسی گردد. این ماده همچنین در صورت ورود به آب می تواند اکوسیستم آبزیان را بصورت طولانی مدت تحت تاثیر قرار دهد. این سم همچنین اثرات بسیار مخربی بر کلنی های زنبور می تواند بگذارد.

ساختار شیمیایی.
ساختار شیمیایی.

کاربرد فن والریت

عمده ترین کاربرد فن والریت تجاری در حوزه کشاورزی است. همانطور که پیشتر گفتیم این ماده به عنوان یک آفت کش برای مقابله با هجوم حشرات و کنه ها استفاده می گردد. از این سم در انبارهای مختلف مواد غذایی یا کشاورزی که برای ذخیره و نگهداری بکار می روند، استفاده می شود.

همچنین فن والریت در بخش دامی و پرورش حیوانات اهلی مانند اسب برای پاکسازی اصطبل ها و آغل ها از حشرات موذی بکار می رود.

اما در بخش تحقیقاتی از فن والریت تولید شده توسط شرکت هایی چون سیگما آلدریچ جهت بررسی تاثیرات این ماده بر گیاهان، حشرات، اکوسیستم آبی و … استفاده می گردد.

با توجه به خطرات جدی و گاهی جبران ناپذیری که سم های مختلف از جمله فن والریت ممکن است روی سلامتی انسان و محیط زیست بگذارند، تحقیقات و آزمایشات زیادی روی این مواد صورت میگیرد.

موضوعاتی مانند تاثیر فن والریت بر سیستم عصبی جانوران در طولانی مدت، تاثیر کوتاه مدت و بلند مدت آن بر رشد و بازدهی انواع گیاهان، ماندگاری این سم در محصولات کشاورزی، تاثیر آن بر روند بیماری های عصبی چون پارکینسون در انسان و… به شدت مورد سوال و تحقیق است.

همچنین در تحقیقات آزمایشگاهی به منظور راههای مقابله با سم فن والریت و چگونگی تخریب این سم در محیط زیست و دفع آن در سیستمهای آبی و خاکی از این سم استفاده می گردد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا