با این شیوه ها در پیاده روی پیشرفت کنیم

گام نو- پیاده روی ورزش پایه ای است و می توان آن را بدون امکانات و تجهیزات زیاد و در هر شرایطی انجام داد. با رعایت کردن نکات خاص می توان با کیفیت بیشتری این ورزش را انجام داد و در آن پیشرفت کرد.

به گزارش گام نو به نقل از ایسنا، دقت کردن در حالات اعضای بدن و حفظ شرایط بدنی مناسب می تواند باعث پیشرفت در پیاده روی شود.

در پیاده روی بر روی جایگیری پا توجه کنید، بدین شکل احتمال آسیب دیدگی کمتر می شود و سرعت حرکت بالاتر می رود. بیشتر افراد با پای صاف راه می روند و قدم برمی دارند اما بهترین تکنیک برای پیاده روی این است که ابتدا پاشنه را بر روی زمین قرار دهید پس دیگر قسمت های پا را بر روی زمین بگذارید. بهتر است بدن را کمی به سمت جلو خم کنید. خم شدن را از مچ پا شروع کنید. اگر بدن کاملا صاف باشد، حالت بدن برای پیاده روی خیلی مناسب نیست. با خم شدن بدن کمی به سمت جلو سرعت خود را افزایش دهید.

حرکت مناسب دست ها باعث افزایش شتاب حرکت بدن می شود و بدین شکل سرعت حرکت افزایش می یابد. لازم نیست که دست ها را تا ناحیه سینه بالا بیاورید. هرچقدر دست ها را راحت تر نگه دارید و تنش کمتری در بدن وجود داشته باشد، شانه ها راحت تر هستند و در گردن کمتر احساس انقباضی خواهید کرد. دست ها باید به آرامی در کنار بدن جلو و عقب بروند. این حرکت نیز نباید به شدت و با اغراق انجام شود.

استفاده از چوب دستی می تواند سرعت پیاده روی را افزایش دهد. همچنین وجود چوب دستی باعث می شود که فشار کمتری به زانوها وارد شود و 46 درصد انرژی بیشتری سوزانده شود.

می توان از چوب دستی بر روی زمین صاف یا بر روی زمین شیب دار استفاده کرد. راهی آسان برای افزایش فواید هوازی پیاده روی حمل کوله پشتی است که کمی وزن داشته باشد. برای افزایش حجم عضلات بهتر است حرکاتی همچون لانژ انجام دهید.

مهم: فرآیند جمع‌آوری اخبار به صورت خودکار انجام می‌گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده‌ی وبسایت منبع و منتشر کننده‌ی آن است. با این وجود در صورتی که به محتوای این خبر اعتراض دارید با ما تماس بگیرید.

  • گزارش خطا
  • پیشنهاد به دیگر مخاطبان
  • ۰
  • ۰
دسته: ورزشی
زمان انتشار: دوشنبه ۲۰ دي ۱۳۹۵ | ۲۲:۳۰