نحوه استعلام اصالت فرآورده های سلامت در تبلیغات ابلاغ شد

رسول دیناروند

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، نحوه استعلام اصالت فرآورده های سلامت در تبلیغات را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند، لحاظ کردن نحوه استعلام اصالت فرآورده‌ها در تبلیغات تمامی ذی نفعان، را به تمامی شرکت‌های تولیدکننده و وارد کننده فرآورده‌های دارویی، مکمل، داروهای طبیعی، غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی ابلاغ کرد.

متن این ابلاغیه به شرح ذیل است:

با توجه به اهمیت مبارزه با اقلام تقلبی و قاچاق به ویژه در حوزه فرآورده‌های سلامت محور، اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی مصرف کنندگان، متخصصان و عموم جامعه در خصوص مخاطرات و اهمیت موضوع و نحوه کسب اطمینان از اصالت فرآورده‌های مصرفی، از وظایف قانونی و مسولیت‌های اجتماعی تمام ذی‌نفعان و به صورت مشخص، شرکت‌های صاحب فرآورده است.

بر این اساس، با توجه به اجرای طرح رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور در چند سال گذشته و وجود ابزارهای کارآمد و سامانه‌های هوشمند در این حوزه و از سویی دیگر، الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر قوانین و ضوابط موجود، الزامیست تمام شرکت‌ها ضمن مهیا ساختن بسترهای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مرتبط، در تمام اقدامات تبلیغاتی، بازاریابی و اطلاع رسانی خود (تبلیغات رسانه‌ای چاپی و الکترونیک، همایش‌ها، بروشورها، پوسترها و ..) نسبت به تصریح اهمیت و درج شکل برچسب و نحوه استعلام اصالت فرآورده‌های مشمول طرح مطابق ضوابط و دستورالعمل اجرایی طرح رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور (تی تک) اقدام کنند.

مهم: فرآیند جمع‌آوری اخبار به صورت خودکار انجام می‌گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده‌ی وبسایت منبع و منتشر کننده‌ی آن است. با این وجود در صورتی که به محتوای این خبر اعتراض دارید با ما تماس بگیرید.

  • گزارش خطا
  • پیشنهاد به دیگر مخاطبان
  • ۰
  • ۰
دسته: اجتماعی
زمان انتشار: پنجشنبه ۲۳ دي ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۳