چند تغییر کوچک و داشتن سالی پر از سلامتی

با رعایت چند نکته ی ساده، میتوانید سلامتی بیشتری، برای خود به ارمغان بیاورید. مصرف کمتر قند و استفاده ی کم تر از موبایل خیلی خوب است. اما برای بسیاری از ما این نوع از خود گذشتگی، واقع بینانه نیست. به این دلیل که این یک تغییر سالم در زندگی است، اما ابتدا برداشتن گام های کوچک بهتر می باشد. شما می توانید برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود از روش های کوچک تغییر استفاده کنید.

تلاش برای بهتر غذا خوردن، داشتن تحرک بیشتر برای مدیریت استرس، تقویت روابط خود، تغییراتی مثبت می باشد که در طولانی مدت موفقیت آمیز می باشد.

راهکارهایی برای ارتقاء سلامتی

خوردن همه ی وعده های غذایی در بشقاب کوچک تر مانند بشقاب سالاد:

شما با این کار به خودتان خدمت کرده اید و بیشتر احساس رضایت می کنید.

یک دقیقه استراحت کششی:

سرحال ماندن می تواند به دفع صدمات کمک کند و باعث شود شما فعالیت هایتان را آسان تر انجام دهید. حتماً لازم نیست یک ساعت در هفته به کلاس های یوگا بروید، با ایجاد حرکات کششی ۶۰ ثانیه ای در روز، تحرک های شما بهبود یافته و این برای سرحال ماندن شما بسیار مؤثر می باشد.

استفاده از یک ماده ی غذایی به عنوان میان وعده ی واقعی:

غذاها در مجموع نسبت به بقیه ی خوراکی ها مغذی تر هستند. بهتر است در میان وعده از یک نوع میوه استفاده کنید؛ چون غذاها در مجموع پر کالری هستند و بدن برای سوزاندن کالری آن ها مجبور به استفاده از انرژی بیشتری است.

میز صبحانه را قبل از خواب تنظیم کنید:

این کار می تواند باعث خوردن بهتر و صرف زمان بیشتری با خانواده شود. دیدن بشقاب، فنجان و ظروف آماده زمانی که شما از خواب بلند می شوید بسیار لذت بخش است و مانند شنیدن صدای موسیقی در صبح است.

تعویض نان سفید با نان گندم:

با استفاده از نان جو فیبر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خود را از استرس دور کنید:

سعی کنید با یک قلم یا مداد رنگی روی کاغذ نقاشی بکشید. فعالیت های خلاقانه مانند خط خطی کردن و یا رنگ آمیزی کردن بسیار آرامش دهنده هستند.

فقط ۵ دقیقه حرکت خود را بیشتر کنید:

۵ دقیقه پیاده روی سریع باعث سوزاندن ۲۲ کالری اضافی می شود.

از شیرین کننده ها کمتر استفاده کنید:

اگر راهی برای قطع کردن مصرف قند در شما وجود دارد، مصرف آن را کمتر کنید. برای مثال یک قند کمتر به قهوه ی خود اضافه کنید با این کار جوانه های چشایی خود را تنظیم می کنید و عطر و طعم شیرینی کمتر را کم کم ترجیح می دهید.

یک گیاه را روی میز قرار دهید:

صرف وقت در طبیعت حس خوبی به شما می دهد. اما حتی یک گیاه سبز کوچک می تواند اثر مثبتی داشته باشد. طبق گزارشات انجام شده، کارمندانی که فضای کار خود را با گیاهان، تزئین می کنند در محل کار شادتر هستند و در مقایسه با دیگران تمرکز بیشتری روی کار خود دارند.

خواب خود را با شریک زندگی خود همگام سازی کنید:

تحقیقات نشان می دهد زوج هایی که با هم به رختخواب می روند از روابط راضی تر هستند. اما اگر برنامه خواب شما با هم مطابقت ندارد راه های دیگری نیز وجود دارد. مانند  اینکه یکدیگر را نام کوچک خواندن و یا حتی در انجام هر کاری کنار شریک زندگی خود باشید.

تماشای فیلم خنده دار (کمدی):

نگاه کردن به یک برنامه خنده دار (کمدی) همان اثر آرام بخش را در مغز شما ایجاد می کند که مدیتیشن ایجاد می کند.

خوردن یک جرعه شیر قبل از خواب:

شیر حاوی تریپتوفان اسیدهای آمینه است که کمک می کند شما احساس خواب آلودگی داشته باشید.

برای بردن وسایل به طبقه بالا آنها را چند دسته کنید:

با 3 دقیقه پله نوردی در روز به سوزاندن کالری به شما کمک می کند بنابراین سعی کنید هر کاری را به یکباره انجام ندهید و آن را به دفعات انجام دهید.

منبع: دکتر سلام

  • گزارش خطا
  • پیشنهاد به دیگر مخاطبان
  • ۰
  • ۰
زمان انتشار: دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۶