چگونه در عرض چند دقیقه به خواب برویم؟

«دکتر «کریس وینتر»، نویسنده کتاب «راه حل خواب» می گوید: «مطرح شدن این سوال یعنی این موضوع تحت کنترل خودمان است.» با راهنمایی های زیر می توانید به آسانی به خواب بروید.
 شفاآنلاین>اجتماعی>«ساعت ها غلت زدن در رختخواب در حالی که سعی دارید بخوابید، باعث می شود صبح روز بعد حس یک زامبی را داشته باشید. آیا راهی است که زودتر به خواب برویم؟»به گزارش شفاآنلاین، «دکتر «کریس وینتر»، نویسنده کتاب «راه حل خواب» می گوید: «مطرح شدن این سوال یعنی این موضوع تحت کنترل خودمان است.» با راهنمایی های زیر می توانید به آسانی به خواب بروید:۱- نگران خوابیدن نباشیدآیا تا به حال شده شدیداً نگران موضوع و مشکلی باشید و زمانی که دست از نگرانی برداشتید، همه چیز درست شود؟ دکتر وینتر می گوید خواب هم دقیقاً همین طور است. هر چه بیشتر نگران باشید، بیشتر در رختخواب غلت می زنید. به یاد داشته باشید که خواب نیز همانند گرسنگی یک عملکرد جسمانی است. می توانید یک برنامه منظم خواب داشته باشید، ورزش کنید و از مسائلی که خوابتان را مختل می کند، اجتناب کنید.۲- نور را کم کنیدآیا تا به حال پیش آمده برق خانه برود و آن شب بهتر به خواب بروید؟ احتمالاً وقتی آفتاب غروب کرد خسته شدید و با طلوع خورشید بیدار شدید. شاید حتی به زنگ ساعت هم نیاز نداشتید. هنگامی که منبع اصلی روشنایی نور خورشید باشد، ساعت بدن شما خود را با چرخه های طبیعی روشنایی و تاریکی هماهنگ می کند. دکتر وینتر دراین باره می گوید: «غروب خورشید سبب ترشح ملاتونین (هورمون خواب)(Sleep Hormone) می شود که بسیار قوی است.»سطح ملاتونین در بدن باید چند ساعت قبل از خواب بالا رود و صبح روز بعد پایین آید اما تحقیقات جدید نشان داده در دنیای سرشار از نورهای مصنوعی، سطح هورمون خواب با نور خورشید و تا چند ساعت بعد از بیدار شدن پایین نمی رود. اما می توانید ساعت بدن خود را دوباره تنظیم کنید. حداقل یک ساعت قبل از خواب نور آپارتمان و نور وسایل الکترونیک را کم کنید.۳- دوش آب گرمزمانی که به خواب می رویم، هورمون استرس (کورتیزول) و دمای بدن کم می شوند. زمانی که از حمام خارج می شویم نیز به همین صورت بدن به سرعت خنک می شود و کورتیزول کاهش می یابد که در نهایت باعث خواب آلودگی می شود.۴- جوراب بپوشیدپوشیدن جوراب های گرم و نرم، علاوه بر ایجاد حس راحتی پاهایتان را گرم می کند که در نهایت سبب اتساع عروق خونی و توزیع مجدد گرما به بقیه نقاط بدن می شود. بدین ترتیب پیام خواب به مغز (brain)ارسال می شود.۵- افکارتان را منحرف کنیدفکر نکردن به این که چقدر دلتان می خواست الان خواب بودید، برای افرادی که مشکل خواب دارند، بسیار مهم و تأثیرگذار است. سعی کنید ذهنتان را روی چیزهای دیگری متمرکز کنید. می توانید در ذهنتان برای یک تعطیلات رؤیایی برنامه ریزی کنید، درباره افراد معروف رؤیاپردازی کنید یا خود را در حال آشپزی در یک خانه جنگلی تصور کنید.۶- نفس بکشیدتحقیقات نشان داده مدیتیشن با تمرکز حواس به شما می آموزد بر زمان حال و تنفس خود تمرکز کنید. این کار با کاهش سطح استرس سبب می شود راحت تر به خواب بروید. البته این کار مشکلات خواب را فوراً حل نمی کند. تمرکز حواس چیزی است که باید به طور منظم آن را تمرین کنید. وینتر می گوید: «توانایی آرام کردن ذهن مهارتی است که با تمرین حاصل می شود و ژنتیکی نیست.»

مهم: فرآیند جمع‌آوری اخبار به صورت خودکار انجام می‌گیرد. مسئولیت صحت محتوای این خبر بر عهده‌ی وبسایت منبع و منتشر کننده‌ی آن است. با این وجود در صورتی که به محتوای این خبر اعتراض دارید با ما تماس بگیرید.

  • گزارش خطا
  • پیشنهاد به دیگر مخاطبان
  • ۰
  • ۰
برچسب ها:
دسته: اجتماعی
زمان انتشار: شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ | ۰۵:۵۰