سیاسی

تاکید السودانی بر موضع ثابت عراق در قبال غزه

دفتر نخست‌وزیری عراق ، امروز (سه‌شنبه، ۱۷ اکتبر)، از تماس تلفنی «جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا با «محمد شیاع السودانی » نخست‌وزیر عراق خبر داد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری رسمی عراق (واع)، منتشر شد، السودانی و بایدن درباره تحولات میدانی جاری در اراضی فلسطینی رایزنی و بر اهمیت بسیج تلاش‌ها و اقدام مشترک برای حمایت از ثبات پایدار در منطقه و همچنین تلاش برای تقویت روابط مشارکتی دوجانبه بین عراق و ایالات متحده آمریکا بر اساس توافق چارچوب استراتژیک میان دو کشور تاکید کردند.

نخست‌وزیر عراق و بایدن، همچنین بر ضرورت مهار درگیری و اقدام برای جلوگیری از توسعه دایره جنگی که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید می‌کند، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، السودانی در این گفت‌وگو بر موضع ثابت و اصولی عراق در قبال تحولات غزه و ضرورت بازگشایی کریدورهای انسانی و رساندن مایحتاج مردم نوار غزه به دستشان تاکید کرد و گفت که تداوم تجاوز به غزه، خشم ملت‌های منطقه و جهان را برمی‌انگیزد.

امروز ۱۱ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی سپری می‌شود. عملیاتی که تاکنون دست‌کم به کشته شدن ۱۳۰۰ صهیونیست منجر شده و حملات وحشیانه و تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه علاوه بر ویرانی مناطق مسکونی و زیرساخت‌های آن، به شهادت ۲۸۳۷ نفر و مجروحیت نزدیک به ۱۲ هزار نفر منجر شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا