رپورتاژ

آموزش طرز تهیه کیک پسته با طعمی فوق‌العاده

کیک پسته یا کیک مغز پسته‌ای از جمله کیک‌های خوشمزه و لذیذی است که علاوه بر بافت سبک، طعم فوق العاده‌ای نیز دارد. این کیک با روش‌های مختلفی تهیه می‌شود همچنین می‌توانید به عنوان عصرانه یا میان وعده با نوشیدنی میل کنید. اگر علاقه زیادی به پخت کیک پسته‌‌ای دارید، ما قصد داریم در این مقاله آموزش کیک پسته را مرحله به مرحله در اختیارتان قرار دهیم.

طرز تهیه کیک پسته

برای تهیه یک پسته‌ای خوش مزه ابتدا باید مواد لازم را تهیه کنید سپس مراحل زیر را مرحله به مرحله پیش ببرید‌.

مواد مورد نیاز برای تهیه کیک پسته

  • پودر بسته: ۱ پیمانه
  • آرد قنادی: ۱۲۳ گرم
  • نمک: یک چهارم قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  • جوش شیرین: یک چهارم قاشق چای خوری
  • کره پسته درجه یک: ۸۵ گرم
  • شکر: ۱۷۵ گرم
  • خامه: ۶۰ گرم
  • شیر : ۱۲۰ میلی لیتر
  • وانیل: ۱ قاشق چای خوری
  • پودر هل: ۱ قاشق چای خوری
  • سفیده تخم مرغ: ۳ عدد

طرز تهیه کیک پسته‌ای

  1. ترکیب شکر و کره پسته

ابتدا کره پسته را به دمای محیط رسانده تا ذوب شود سپس شکر را به آن اضافه کرده و با همزن دستی حسابی هن بزنید تا مایع گرم رنگ شود. اگر از همزن برقی استفاده کنید مایع شما بهتر حل می‌شود و بافت یک دست و لطیفی خواهد داشت. جهت خرید کره پسته با کیفیت به مراکز فروش کره پسته در سطح شهر مراجعه کنید.‌ از جمله این مراکز معتبر می‌توان به کوشادانه، برادران حسینی، سایت پسته‌ها و خشکبار تواضع اشاره کرد که به صورت اینترنتی و حضوری امکان خرید را فراهم کرده‌اند.

  1. افزودن سفیده تخم مرغ به مایع

در این مرحله سفید تخم مرغ را به مایع اضافه کرده و با دور تند همزن برقی ۵ دقیقه هم بزنید. در آموزش کیک پسته‌ سعی کنید مواد را به مقدار تعیین شده اضافه کنید تا کیک بافت و طعم دلپذیری داشته باشد.

  1. افزودن وانیل و خامه

مقداری وانیل را درون مواد ریخته به خوبی ترکیب کنید تا عطر آن باعث خنثی شدن بوی زهم تخم مرغ شود. خامه را هم در این راستا اضافه کرده و هم بزنید.

  1. آماده کردن آرد و افزودن نمک

آرد را از قبل چندین بار الک کرده تا بافت یک دستی به کیک بدهد سپس مقداری نمک به آرد اضافه کنید.

  1. مخلوط بکینگ پودر و آرد

به آرد و نمک به مقدار مشخص شده بکینگ پودر و جوش شیرین اضافه کنید و هم بزنید. مغز پسته را از قبل با آسیاب حسابی پودر کرده و به مایع بیافزاید. نکته مهم پسته را زیاد هم نزنید زیرا، احتمال پس دادن روغن وجود دارد.

  1. افزودن شیر به مواد

شیر را گرم کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسد و به مواد آردی کم کم اضافه کنید و هم بزنید. به گونه‌ای که مقداری آرد ریخته و سپس شیر به همین ترتیب پیش بروید تا مایع خمیری شکل به دست بیاید.

  1. ادغام پودر پسته با مواد

زمانی که می‌خواهید شیر و آرد را با هم ترکیب کرده همزن برقی را روی دور متوسط تنظیم نمایید. زمانی که مواد کاملا یکدست شد پودر پسته را به مواد بیافزایید  و به آرامی با دور کند همزن برقی هم بزنید تا مخلوط مواد شود.

نکته، اگر می‌خواهید کیک شما رنگی باشد چند قطره رنگ خوراکی به مایع کیک پسته‌ای اضافه کنید و هم بزنید. این کار کاملا سلیقه‌ای است.

  1. آماده کردن مواد برای پخت

آموزش کیک پسته بسیار راحت است تنها کافیست به مراحل آن دقت کنید تا کیک بافت خوبی داشته باشد. برای پخت آن ابتدا قالب را با لیسک فرچه‌ای چرب کنید و یک کاغذ روغنی به ابعاد قالب برش دهید تا کف و دیوار‌ه‌ها را پوشش دهد. مایه‌ کیک پسته‌ای را به آرامی داخل قالب بریزید و بعد قالب را دو الی سه بار به زمین ضربه بزنید تا هوای کیک خارج شود و حالت گنبدی نگیرد.

  1. پخت کیک در فر

روی کیک را با لیسک صاف کنید. فر را از ۱۰ دقیقه قبل دمای فر را روی ۱۸۰ درجه کنید تا گرم شود سپس کیک را داخل فر قرار داده و اجازه دهید نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه بپزد.

نکته مهم، ابتدا پایین فر را روشن کنید و در آخر روی فر که برشته شود. اگر پایین و بالا را به طور همزمان روشن کنید کیک شما بافت خوبی نخواهد داشت. همچنین ۱۵ دقیقه اول درب فر را باز نکنید این کار باعث پف نکردن کیک پسته‌ای می‌شود.

  1. تست پخت کیک با خلال چوبی

بعد از گذشت نیم ساعت الی ۴۰ دقیقه با یک خلال چوبی میزان پخت کیک را تست کنید اگر مایه کیک به خلال چسبیده باشد یعنی کیک شما به خوبی پخته نشده در صورتی که هیچ مایعی نچسبیده باش فر بالایی را روشن کنید تا روی کیک برشته شود.

  1. خارج کردن کیک از قالب

بعد از ۱۰ دقیقه فر را خاموش کنید و کیک را بیرون بکشید تا قالب سرد شود تا کیک به راحتی از قالب خارج شود.

نکته، اگر کیک حرارت داشته باشد به هیچ عنوان آن را برش نزنید، زیرا کیک پودر می‌شود.

  1. فرم دادن خامه

مقداری خانه قنادی را درون کاسه همزن بریزید و با دور تند همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد. برای شیرین کردن خانه می‌توانید حین هم زدن مقداری شکر اضافه کنید تا طعم آن دلچسب‌تر شود.

  1. تزئین کیک با خامه و پودر پسته

خانه فرم گرفته را داخل قیف ریخته و با توجه به سری قیف می‌توانید روی کیک را خیلی زیبا تزیین کنید. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا خودش را حسابی بگیرد.

  1. سرو کردن کیک

بعد از گذشت چند ساعت و سفت شدن خامه کیک را از یخچال بیرون بیاورید، مغز یا پودر بسته را به سلیقه خودتان روی خامه بریزید. در نهایت آن را برش داده و داخل ظرف مناسب به عنوان یک دسر خوشمزه برای پذیرایی سرو کنید.

نتیجه‌گیری

در این نوشته شما کاربران گرامی را با آموزش کیک پسته آشنا کردیم. هنگام تهیه این کیک با دقت عمل کنید و به هیچ وجه در مصرف مواد مورد نیاز زیاده روی نکنید. این کار باعث بد مزه شدن، عدم بافت خوب و.. می‌شود. اگر از این طرز تهیه برای پخت کیک پسته‌ای شیرینی پذی استفاده می‌کنید حتما مواد لازم را به صورت عمده تهیه کنید تا نخواهید هزینه زیادی بابت تهیه خوراکی پرداخت کنید. پودر پسته عمده، کره پسته و سایر مواد لازم حتما باید دارای کیفیت فوق العاده‌ای باشند تا کیک پخته شده هم طعم دلپذیری داشته باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا