علمی

آپدیت آیفون به‌صورت کاملاً خودکار از داخل جعبه!

به گزارش خبرآنلاین، به‌همین‌ترتیب، هنگامی که آیفون جدید بخرید، دیگر نیازی به انجام به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیست. اما فرایند به‌روزرسانی‌های آیفون در جعبه چگونه امکان‌پذیر است؟

به نقل از دیجیاتو، پیش‌ازاین گزارش‌هایی در مورد ایده کاربردی اپل برای به‌روزرسانی آیفون‌ها از داخل جعبه منتشر شده بود. این‌بار اما «مارک گورمن» از بلومبرگ می‌گوید که این سیستم قرار است به‌صورت گسترده در اپل استورهای آمریکا به‌ اجرا در بیاید. سیستم Presto این امکان را به اپل استورها می‌دهد که به‌سادگی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید را روی آیفون‌هایی که هنوز فروخته نشده‌اند، نصب کنند. این یعنی دیگر نیازی نیست که خریدار آیفون به‌صورت دستی این کار را انجام دهد؛ زیرا آپدیت آیفون به‌صورت خودکار انجام می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد که استفاده از Presto روی شارژ باتری دستگاه تأثیر چندانی نمی‌گذارد و به‌اصطلاح حین آپدیت، آیفون داخل جعبه شارژ خالی نمی‌کند. احتمالاً تمام این‌ها با پد مخصوص موجود در جعبه سری بعدی آیفون‌ها در دسترس قرار می‌گیرند. اپل می‌تواند این انتقال اطلاعات و به‌روزرسانی داخل جعبه را از طریق مگ‌سیف یا نوع دیگری از ارتباطات بی‌سیم انجام دهد.

گفته‌ها حاکی از این هستند که کوپرتینویی‌ها سیستم Presto را در اپل استورهای منتخب به‌صورت آزمایشی اجرا کرده بودند. از آنجایی که به‌نظر می‌رسد این آزمایش‌ها موفق بوده‌اند، اپل حالا درصدد عرضه گسترده این سیستم قرار گرفته است. فعلاً مشخص نشده که طرح آپدیت آیفون در جعبه برای آیفون‌های خارج از خاک آمریکا اجرا می‌شود یا خیر.

۵۸۵۸

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا