ورزشی

خبرورزشی‌گردی| افشاگری بی‌سابقه ستاره استقلالی: چند بازیکن پرسپولیس کارمند ساواک بودند/ مدیرعامل پرسپولیس همیشه مسلح بود!

خبرورزشی‌گردی| افشاگری بی‌سابقه ستاره استقلالی: چند بازیکن پرسپولیس کارمند ساواک بودند/ مدیرعامل پرسپولیس همیشه مسلح بود!

در نوروز سال ۱۳۹۹ مستندی از تلویزیون پخش شد که در آن سازندگان مدعی بودند تاج (استقلال) قبل از انقلاب یک تیم کاملا وابسته به دربار بود و به همین خاطر نفوذ بسیار زیادی داشت و گاهی اوقات شرایط را به صورت غیرفوتبالی برایش رقم می‌زدند. این مسئله با واکنش تند حسن روشن ستاره فراموش‌نشدنی فوتبال ایران و آبی‌پوشان مواجه شد.

او طی مصاحبه‌ای که ۱۶ فروردین سال ۱۳۹۹ با خبرورزشی انجام داد، ضمن رد این مسئله به ما گفت: این ادعا اصلا درست نیست و متاسفانه عده‌ای می‌خواهند استقلال و پرسپولیس را به جان هم بیاندازند. قبل از انقلاب از جمع بازیکنان آبی‌پوش فقط مرحوم غلامحسین مظلومی، مرحوم عزت‌الله جان‌ملکی و آقای علی جباری شغل دولتی داشتند و بقیه ما یا بیکار بودیم یا شغل آزاد داشتیم ولی پرسپولیسی‌ها به خاطر نفوذی که مدیرانشان در لایه‌های بالای حکومت داشتند، اغلب از شغل دولتی برخوردار بودند. از حضور در سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور خارجه گرفته تا حتی ساواک! البته منظور من این نیست که شکنجه‌گر بودند بلکه در بخش‌های اداری ساواک کار می‌کردند. خود آقای علی عبده مدیرعامل پرسپولیس در آن زمان آدم بسیار با نفوذی محسوب شده و همیشه مسلح بود!

مصاحبه روشن درباره بازیکنان ساواکی پرسپولیس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا