سیاسی

واکنش اتحادیه اروپا به اقدامات «تیک‌تاک» و «ایکس»

«ورا یورووا» معاون رئیس کمیسیون اروپا ، پس از دیدار با مدیران تیک‌تاک و ایکس گفت که اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئو و شبکه اجتماعی هر دو باید تلاش‌های خود را برای مقابله با محتوای نادرست افزایش دهند.

در حالی که اتحادیه اروپا در حال بررسی کارهای غول های فناوری در مورد حذف محتوای مضر است، یورووا، با «شو چو» مدیر اجرایی تیک‌تاک و «نیک پیکلز» رئیس امور جهانی ایکس ملاقات کرد.

اتحادیه اروپا همچنین به دنبال جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست درمورد انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا در ژوئن 2024 (خرداد-تیر 1403) است.

بر اساس قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا که 1 سال پیش لازم الاجرا شد، پلتفرم های فناوری بسیار بزرگ و موتورهای جستجو باید برای مقابله با محتوای مضر و غیرقانونی بیشتر تلاش کنند.

تیک‌تاک گفته است که تیم بزرگی دارد که مخصوص حذف محتوای خشونت‌آمیز مرتبط با کودکان است. یورووا در ایکس از تیک‌تاک خواست تا به کار خود علیه محتوای غیرقانونی و مضر و سوء استفاده از کودکان ادامه دهد.

این مقام اعلام کرد که ایلان ماسک در ایکس کارمندانی که به برخی از زبان های اتحادیه اروپا مسلط باشند ندارد و نسبت به گزارش‌های مربوط به تعداد بالای محتوای خشونت‌آمیز و غیرقانونی ابراز نگرانی کرد.

یورووا که قبلاً با مدیران متا و یوتیوب ملاقات کرده بود، گفت که پوشش زبانی کمتر ایکس نسبت به سایر پلتفرم‌های بزرگ، او را در مورد آمادگی این شبکه اجتماعی برای انتخابات اتحادیه اروپا نگران کرده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا