رپورتاژ

کاشت مو : انواع روشها، عوارض، مزایا و معایب

هر فردی به دنبال این است که با کاشت مو ظاهر خود و به دنبال آن اعتماد به نفس خود را بهبود بخشد. امروزه با پیشرفت‌های علم پزشکی، روش‌های کاشت مو متنوع شده اند. طیفی از این روش‌ها حالت جراحی داشته و برخی دیگر تهاجمی نیستند. عوامل مختلفی سبب ریزش مو می‌شوند که تغذیه نامناسب، استرس، وراثت و… از مهم‌ترین آن‌ها هستند. هم آقایان و هم خانم‌ها به دنبال ریزش مو دچار ناراحتی و افت اعتماد به نفس می‌شوند. در این مطلب قصد داریم صفر تا صد فرایند کاشت مو (انواع روش، عوارض، مزایا و معایب) را خدمت شما شرح دهیم. همچنین برای پیدا کردن کلینیک کاشت مو در سعادت آباد و دیگر مناطق تهران می توانید وارد سایت مجله روتین شوید.

کاشت مو : انواع روشها، عوارض، مزایا و معایب
کاشت مو : انواع روشها، عوارض، مزایا و معایب

معرفی کاشت مو و اهداف آن

عمل کاشت مو به فرایندی پزشکی – زیبایی گفته می‌شود که به منظور برطرف کردن مشکل ریزش مو و کچلی استفاده می‌شود. برای انجام این روش تکنیک‌های مختلفی وجود دارند. اما این تکنیک‌ها از یک نظر تماما با هم مشابه هستند. در تمامی این تکنیک ها، فولیکول‌ها برداشته شده و روی نواحی طاس قرار می‌گیرند. این را بدانید که کاشت مو روشی دائمی برای جبران کمبود مو در ناحیه سر است. اما این را بدانید که نمی‌توان ادعا کرد که این مو‌ها دچار ریزش نمی‌شوند. با این حال درصورتی که سن مناسبی را برای کاشت مو انتخاب کنید، خیالتان از بابت‌عدم ریزش مو راحت خواهد شد. بهترین حالت این است زمانی به سراغ کاشت مو بروید که الگوی ریزش آن کامل شده باشد.

روش‌های مختلف کاشت مو

روش‌های کاشت مو متنوع هستند و احتمالا هنگام تحقیق درباره این روش ها، نامشان را خواهید شنید. نکته مهم این است که نتیجه تقریبا تمام این روش‌ها یکسان است. در تمامی این روش‌ها باید گرافت‌ها برداشته شوند و در منطقه خالی از مو قرار داده شوند. تنها تفاوت این روش‌ها نحوه برداشت گرافت‌ها و به دنبال آن‌ها قرار دادن آن‌ها در ناحیه نیازمند گرافت بوده است. مهم‌ترین روش‌های کاشت مو به شرح زیرند:

  • روش FUE: برای انجام این روش هریک از گرافت‌ها به صورت جداگانه‌ای برداشت شده و در ناحیه خالی از مو قرار داده می‌شوند. بعد از انجام این عمل، شاهد جای زخم زیادی روی سر خود نخواهید بود. شاید این جای زخم، به صورت نقاط کوچکی باشد که اصلا قابل رویت نیستند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که نیازی به کاشت گرافت به تعداد بالا ندارید، این روش مناسب شماست.
  • روش FUT: برای انجام این روش، نوار‌هایی از گرافت از نواحی پشتی سر برداشت می‌شوند. این نوار زیر میکروسکوپ رفته، فولیکول‌هایش از هم جدا می‌شوند و در محل موردنظر کاشته می‌شوند.
  • روش FIT: برای انجام این روش باید فولیکول‌های مو را به صورت یک به یک جدا کرد. سپس هریک از این فولیکول‌ها را می‌بایست به صورت جداگانه در محل مربوطه کاشت. بعد از انجام این روش، هیچگونه جای زخم در سر شما دیده نمی‌شود.
  • روش SUT: برای انجام این روش باید نوار‌های حاوی فولیکول را با ابزار‌های پیشرفته برداشت. به همین دلیل روی سر شما کوچکترین جای زخمی باقی نخواهد ماند.

مزایای کاشت مو

مهم‌ترین مزایای این عمل پزشکی به شرح زیرند:

  • بروز نتیجه طبیعی: اگر به دنبال پوشش دادن پوست خالی سر با موهای طبیعی هستید، کاشت مو، موهبتی برای شماست. تا زمانی که خودتان از سابقه کاشت موی خود صحبتی نکنید، کسی به کاشتنی بودن آن پی نخواهد برد.
  • نیازی به دوران نقاهت نیست: شاید سایر عمل‌های جراحی شما را طولانی مدت خانه‌نشین کنند. اما این را بدانید که این قاعده درباره کاشت مو صدق نمی‌کند. بعد از کمی استراحت در رختخواب می‌توانید فعالیت روزانه عادی خود را از سر بگیرید.
  • نیازی به بیهوشی نیست: برای انجام این روش انجام بی‌حسی موضعی کفایت می‌کند. مورد ارزشمند بعدی این است که اگر روش‌های کاشت مو درست انجام شوند، نشانه‌ای از اسکار باقی نخواهد ماند.

معایب کاشت مو

کاشت مو برخی عیوب خود را هم دارد. مهم‌ترین این عیوب به شرح زیرند:

  • یکی از معایب کاشت مو این است که از همان ابتدای کار باید هزینه‌های پزشکی زیادی پرداخت کنید.
  • درصورتی که این عمل توسط یک پزشک کارنابلد انجام شود، نتیجه عکس را شاهد خواهید بود.
  • برای رسیدن به نتیجه باید مدت زمان‌های طولانی، چه بسا سه یا چهار ماهه را صبر کنید.
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا