رپورتاژ

کانال سازی اتاق تمیز

شاید تاکنون اسم اتاق تمیز یا کلین روم به گوشتون خورده باشد و در رابطه با شرایط کانالسازی و یا نحوه ایزوله کردن این مکان‌ها اطلاعاتی داشته باشید. یکی از نکاتی که در این ن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد نحوه کانال کشی و تهویه هوا است. در این مکان‌ها از کانال‌های به خصوص و دستگاه تهویه و فیلتر مناسب استفاده می‌شود تا بتوان فضا را برای انجام آزمایش و کارهای علمی و تحقیقاتی مناسب دانست. اطلاعات بیشتری در رابطه با کانال کشی اتاق تمیز خواهیم دانست و مطالب بیشتری را با شما به اشتراک می گذاریم.

کانال سازی اتاق تمیز چیست؟

به طور کلی در جواب این سوال که اتاق تمیز چیست باید گفته شود به مکان‌هایی که برای انجام آزمایشات و تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاملاً ایزوله بدون آلاینده و آلودگی هستند، اتاق تمیز می‌گویند. کانال سازی در این مکان‌ها اغلب با استفاده از ورقه‌های گالوانیزه انجام می‌شود از ورود گرد و غبار می‌کند. کانال‌های گالوانیزه به دو صورت چهارگوش و یک گرد در بازار موجود هستند که هر دوی آنها می‌توانند برای کلین روم مناسب باشند.

علاوه و کانال کشی لازم است از سیستم‌های تهویه مناسبی نیز استفاده شود تا بتوان به صورت کاملاً حرفه‌ای روند تحقیقات ادامه پیدا کرده و فضا کاملاً بدون از آلودگی و گرد و غبار باشد. برای کانالسازی اتاق تمیز از افراد مجرب و کار بلد در این حوزه کمک گرفته خواهد شد تا کار به صورت کاملاً حرفه‌ای اجرا شود.

شرکت های فعال در حوزه کانال سازی اتاق تمیز

پویان گسترش: فعالیت در حوزه اتاق تمیز یک کار تخصصی است که باید توسط افراد خبره و در مجموعه‌ای تخصصی صورت بگیرد. مجموعه پویان گسترش با داشتن این شرایط می‌تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند.

تارا تهویه: اگر به دنبال کانال‌های آماده برای اتاق تمیز هستید می‌توانید این محصولات را به صورت مستقیم از مجموعه تارا تهویه خریداری کنید.

شهر کانال: مجموعه شهر کانال نیز همچون پویان گسترش، اطلاعات کاملی را در رابطه با انواع کانال سازی با شما به اشتراک گذاشته و خدمات ساخت اتاق تمیز را بر عهده می‌گیرد.

کانال سازی اتاق تمیز چگونه است؟

اصلی‌ترین جز کانال کشیدن اتاق تمیز، فیلتر باکس است که برای کانال سازی اتاق تمیز می‌توان به سه قسمت و جزء اشاره کرد. اولپا که قطعه‌ای برای جذب کردن ذرات معلق در هوا به کار می‌گیرد در تابستان و زمستان جلوی گرد و غبار را خواهد گرفت و می‌تواند ذرات تا ۱۲ میکرونی را جذب کند.

داکت‌های ورودی و خروجی نیز وظیفه دارند ورود و خروج هوا را کنترل کرده و به اصولی انجام شدن این کار کمک کنند. یکی دیگر از اجزای اتاق تمیز پلنیوم باکس است که دارای یک بدنه اصلی بوده اغلب از ورقه گالوانیزه تولید می‌شود. پلنیوم باکس به رنگ پودری استاتیک در می‌آید که در ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

فیلتر باکس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

یکی از بهترین ابزارهایی که برای نصب فیلترهای کانال کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد فیلتر باکس است که از ورود هوای آلوده به فضای اتاق جلوگیری کرده و تمام گرد و غبارها را از جریان هوا خارج خواهد کرد. روند کار فیلتر باکس چیزی شبیه فیلتر ماشین است که تلاش می‌کند در هنگام نفوذ گرد و غبار به داخل کانال تلاش می‌کند جلوی آن را بگیرد. از سوی دیگر فیلتر باکس علاوه بر آنکه می‌تواند تمیز کننده هوا در کانال باشد، صدای موجود در کانال را نیز کاهش دهد.

لازم به ذکر است این فیلتر باکس‌ها اغلب در اتاق‌های تمیز و مکان‌های به خصوصی همچون کز درمانی انرژی هسته‌ای و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین کارکرد درست فیلتر باکس بستگی به نوع کانال سازی و کانال کشی دارد و در صورتی که این کار به خوبی انجام نشده باشد موجب خراب شدن فیلتر باکس خواهد شد اگر درست نشود دستگاه از کار می‌افتد. در صورتی که فیلتر باکس کانال شما با مشکل مواجه شد می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس گرفته و درخواست خدمات کنید.

مزایای وجود فیلتر باکس در کانال کشی اتاق تمیز

همانطور که گفته شد اصلی‌ترین کاربرد و وظیفه فیلتر باکس تمیز کردن هوای موجود در کانال اتاق تمیز است از این رو وجود آن در این مکان‌ها ضرورت دارد. از سوی دیگر یکی از اصلی‌ترین مزایای این فیلتر باکس‌ها کاهش صدا در اتاق تمیز است. در صورتی که فن فیلتر باکس فعال باشد و شروع به کار کند هوا در کانال جریان داشته و این مسئله همچون یک عایق صدا کارکرده و موجب می‌شود صدا در کلین روم کاهش پیدا کند.

طراحی کانال سازی اتاق تمیز

طراحی کانال برای اتاق تمیز به گونه‌ای به خصوص انجام می‌شود تا از ورود آلودگی به فضا جلوگیری کرده و هوا به صورت کاملاً مناسب در فضا توزیع شود. برای اینکه بتوان از ورود آلودگی به فضا جلوگیری کرد باید فضا را ایزوله نمود. برای ایجاد کردن فضا جریان هوا با کمک فیلتر باکس وارد محیط ایزوله خواهد شد و تمیز و بدون آلودگی خارج می شود. به همین خاطر است که وجود فیلتر باکس در طراحی کانال اتاق تمیز بسیار ضروری است.

از سوی دیگر برای اینکه هوا به صورت مناسب توزیع شود لازم است فعل‌های فیلتر باکس که در کانال وجود دارند استفاده شود. این فن‌ها دارای دستگاه‌های کنترلی هستند که که می‌تواند فشار هوا را در بخش‌های مختلف سیستم کنترل کرده و در نهایت هوایی تصفیه شده و تمیز را وارد کلین روم کنند.

هزینه کانال سازی اتاق تمیز

به طور کلی نمی‌توان هزینه دقیق کانال سازی اتاق تمیز را مشخص نمود و برای این کار لازم است نخست عواملی که بر روی قیمت این مسئله تاثیر می‌گذارند را بررسی نمود و در نهایت هزینه را اعلام کرد. به طور کلی عواملی همچون ابعاد کانال، قطر، جنس، میزان تخصصی و حرفه‌ای بودن کار، هزینه نصب، حمل و نقل و عواملی از این دست در تعیین قیمت طراحی و ساخت کانال برای کلین روم موثر خواهند بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان نیز برخوردار شوید. در صورتی که قصد خرید کانال‌های آماده را دارید می‌توانید به سایت تارا تهویه مراجعه کرده و در صورت سفارش طراحی و ساخت کانال کارشناسان مجموعه پویان گسترش و شهر کانال در خدمت شما هستند.

حرف آخر

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با کانال سازی اتاق تمیز با شما به اشتراک گذاشته و به طور کامل در این باره صحبت کنیم. امیدواریم این اطلاعات برایتان مفید و کمک کننده باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا